E-ticaret, dijitalleşen dünyanın ticari hacminde yüksek bir paya sahip. Bu tablonun oluşmasında internet kullanımındaki ciddi artış, düşük maliyet ve hız faktörleri öne çıkıyor. Geleneksel ya da diğer adıyla klasik ticaret alanındaki dinamiklerin önemli bir kısmının elektronik ticaret süreçlerinde de geçerli olduğunu söyleyebiliriz.  Güvenilirlik, teslimat, ödeme seçenekleri vb. dinamikler, e-ticaret döngüsünün öne çıkan başlıkları arasında yer alıyor.

Dijital dünyanın dinamiklerine ayak uydurabilmek amacıyla her sektörün ticari, finansal vb. süreçlerinde hız faktörünü öne çıkardığı ve faaliyetlerini buna göre yapılandırdığı bir gerçek. E-ticaret özelinde yapılan araştırmalarda kullanıcıların mağaza yerine internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmesinin birincil sebepleri zaman ve hız olarak karşımıza çıkıyor.

E-ticaret süreçlerinde markaların rekabet türlerini hizmet odaklı rekabet ve fiyat odaklı rekabet şeklinde iki farklı başlıkta incelemek mümkün. Fiyat odaklı rekabet; yalnızca ürün fiyatlandırmaları özelindeki rekabeti içeriyor. Hizmet odaklı rekabette ise birden fazla değişkenin öne çıktığından bahsedebiliriz.

Hizmet odaklı rekabet;

  • Ürün kalitesi
  • Müşteri desteği
  • Ödeme seçenekleri
  • Teslimat hızı

Bir e-ticaret platformunun tercih edilmesinde ürün kalitesi, müşteri desteği ve ödeme seçenekleri önemli unsurlar olarak değerlendiriliyor. Ancak hız faktörünün önem kazandığı dijital dünyada teslimat hızı, e-ticaret sektörü için merkezde yer alan bir başka unsur haline geldi.

Bir e-ticaret sitesi olarak hızlı bir kargo hizmeti sunmak rekabet açısından oldukça kritik bir faktör. E-ticarette müşteri eğilimlerini analiz eden birçok çalışma, hızlı bir kargo hizmeti sunmanın e-ticaret siteleri için bir zorunluluk olduğunun altını çiziyor. Kullanıcıların teslimat süresini önceleme eğiliminde olduğu gözlemleniyor.

Hızlı bir kargo hizmetiyle teslimat süresini minimize etmek rekabet açısından ciddi avantajları beraberinde getiriyor. Bu avantaj kısa vadede bir satın alma eğilimiyle sonuçlanırken orta ve uzun vadede işletme ya da markanın “güvenilirlik” algısını güçlendiriyor. Orta ve uzun vadedeki bu kazanım bir satın alma döngüsü yaratarak kazançları artırıyor.

İşletme ya da markaların e-ticaret sektöründeki konumlarını güçlendirmeleri ve müşteri odaklı pazarlama modeline uyum sağlayabilmeleri açısından hızlı bir kargo hizmeti sunabilmek önemli bir avantaj olarak karşımıza çıkıyor.